2009. május 2., szombat

Papírra varrás...


Ez az egyik kedvenc borítóm, s mivel újabb névnap jön, gondoltam egy ilyet készítek a névnaposnak. Most le is fényképezem a technikát, amit én Lajos Katitól tanultam. Nagyon elvarázsolt ez a technika, nagyon szeretem varrni, s rengeteg lehetőséget látok még benne.



Első lépés a minta kiválasztása...no most a szemfülesebbje részére belefényképeztem a "találhatóságát" is... miután megtaláltuk a mintát a "virtuális" világban, s ki is tudtuk nyomtatni, átmásoljuk vetexre. Én, mivel nem volt itthon nem ragasztós vetex, ragasztósra rajzoltam fel, annyi a nehézség vele, hogy nem lehet közben vasalni, tehát "körmözni" kell az anyagot, viszont a végén -amikor kiderült hogy minden a helyén van- tökéletesen lehet rögzíteni, s egy kis tartást is ad a mintának. Ha valamelyik kép nem jól látható katt ide ...



Eldöntjük, hogy milyen anyagokból fogjuk varrni...no ezzel egy csomó időt el lehet "szórakozni", mindig van jobb és jobb megoldás, ill. sosincs olyan anyag ami kellene!! :DD


Elkezdjük a varrást...hát az indulás nem mindig a legegyszerűbb dolog, de előbb vagy utóbb csak sikerül. Az anyagokat a színén illesztjük a varrás pedig a hátulján történik. Mivel átlátszó a vetex így mindig követhető a varrás szélesség. Nem érdemes takarékoskodni, mert könnyen úgy járhatunk, hogy nem elég az anyag, s aztán bonthatjuk vissza...


Egyes és kettes terület közötti vonalon apró öltéssel végigvarrunk. Én a szélső résznél a szaggatott vonalig varrok, így szebben kifekszik s a végén nem "gyűrődik" fel a körbevarrásnál. No most lehet, hogy ezt Kati elmondta a tanfolyamon, lehet hogy nem, én nem emlékeztem rá, s a "Körmi összes" varrásánál a saját káromon kellett rájönnöm...


A szálakat levágjuk, mert csak zavarnak a következő varrásnál, s a két összevarrt anyagot kiigazítjuk, hogy ne legyen nagy a varrás szélesség, ha netán bőven hagytunk rá, vagy az anyag nem volt egyenes.


A színére fordítjuk a varrást, s a két anyagot "szétkörmöljük" -vasalás helyett-


A felesleges anyagokat levágjuk...csak óvatosan, nehogy kevés varrás szélességet hagyjunk!! ...mert akkor jöhet a bontókés!!...


S akkor jöhet a 2-es és 3-as terület közötti varrás. Innentől már gyorsabban megy, valahogy itt már ráérez az emberlánya a technikára...

"körmözés"...

igazítás...


majd a következő anyag illesztés, varrás...

itt jól látható, hogy kivarrok a szaggatott vonalig...


körmözés...


igazítás...


Mikor az összes anyag a "helyén van", akkor a minta széle és a szaggatott vonal (varrás szélesség) között nagy öltéssel körbevarrjuk a mintát...


kiigazítjuk ill. egyenesre vágjuk...

Utána jöhet a következő része a mintának...

Mikor mind kész van, s láthatóan nincs benne hiba, minden a helyén van, akkor vasalunk. Először óvatosan, aztán bátrabban, s összevarrjuk a darabokat...

Itt pedig a végeredmény...lehet "feldolgozni"...



5 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Ezer köszönet a leírásokért!!!:)

maca írta...

Csúcs vagy Körmikém! Nekem is nagyon tetszenek a borítói, de a technika is!
Megkaptad a lelőhelyek listáját-levelemet?

Jutus írta...

Hát ez egy nagyon jó leírás!Nagyon sok köszönet érte!!!:))

Unknown írta...

Szerbusz! Mi még nem ismerjük egymást ezért ne haragudj a zavarásért. Most kezdtem el a papírra varrást és szeretnék csinálni még többet, de nem tudom hol lehet találni mintákat. Ha tudnál segíteni nagyon megköszönném. Tisztelettel. Gyöngyi

Kicsi írta...

Szép napot kívánok. Még nem ismerem ezt a technikát, most találkoztam vele először nagyon tetszik. Kérdezni szeretném, hogy személyes oktatást tart/tartasz-e? Ha igen akkor hol és mikor? Ha nem akkor hol lehetne bővebben megismerkedni ezzel a technikával. Választ tisztelettel megköszönöm.

Related Posts with Thumbnails